Матеріализакладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 2 Тростянецької міської ради на участь у конкурсі на визначення опорного закладу освіти Тростянецької міської ради
Опорна школа – новий за формою організації та структурою заклад освіти, що є осередком єдиного освітнього простору, забезпечує рівний доступ до якісної освіти усім особам, має сучасний рівень матеріально-технічного й кадрового забезпечення.
Основні принципи організації опорної школи:
– початкова школа, що є філією опорної, або входить безпосередньо до її складу, максимально наближена до місця проживання учня;
– наявність зручної та якісної інфраструктури доріг для організації підвезення з інших населених пунктів та навчальних закладів;
– реорганізований заклад освіти повинен бути осередком єдиного освітнього простору, що передбачає дотримання принципів державної освітньої політики, виконання вимог до освіченості учнів відповідно до Державного стандарту, створення рівних умов при здобуванні освіти для всіх учнів і вихованців, створення єдиного відкритого інформаційного простору, забезпечення доступності, комфортності, інноваційності умов навчання тощо;
– забезпечення рівного доступу до якісної освіти усім особам, у тоу числі з особливими освітніми потребами;
– створення сучасного рівня матеріально-технічного забезпечення, у тому числі відповідно обладнаних кабінетів і лабораторій.
Головна мета опорного закладу – створення умов для формування ключових компетентностей учнів, які сприяють оволодінню соціальним досвідом. Основною метою сучасного освітнього процесу є забезпечення умов для рівного доступу до якісної освіти, підвищення якості освіти, ефективне використання наявних ресурсів.
Цією мети можна досягти завдяки створенню опорної школи, оскільки вона забезпечена кваліфікованими педагогічними працівників, має кращу матеріальну базу, ніж філії.
Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 2 Тростянецької міської ради може бути опорним для учнів Білківського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Тростянецької міської ради.
Станом на кінець 2023-2024 навчального року в закладі функціонує 20 класів, середня наповнюваність – 22 учні. Проєктна потужність закладу – 420 учнів.
Кількість учнів, що навчаються в закладах
№ | Назва навчального закладу | Кількість учнів у класах | Разом | ||
1-4 | 5-9 | 10-11 | |||
1 | Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 2 Тростянецької міської ради | 140 | 221 | 79 | 440 |
2 | Білківський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Тростянецької міської ради | 46 | 83 | 23 | 152 |
Разом | 186 | 304 | 102 | 592 |
В. о. директора закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 2 Тростянецької міської ради Вадюнка Вікторія Миколаївна (спеціаліст вищої категорії, «старший учитель»). Має 10 років досвіду роботи на посаді заступника директора з навчально-виховної роботи, 2 роки виконує обов’язки директора.
Педагогічний колектив закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 2 Тростянецької міської ради налічує 41 педагогічного працівника.
1 учитель ма звання «Заслужений учитель України».
2 «Відмінники освіти України».
3 учителі-методисти.
11 мають звання «старший учитель».
19 учителів мають вищу кваліфікаційну категорію.
14 учителів мають другу кваліфікаційну категорію.
Заклад на 100% забезпечений кваліфікованими педагогами, які викладають предмети за фахом. Працює багато молодих і перспективних учителів. Усі педагоги мають повне педагогічне навантаження. Колектив сталий на 98%.
У Білківському закладі загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Тростянецької міської ради працює 24 педагоги.
4 мають звання «старший учитель».
8 учителів мають вищу кваліфікаційну категорію.
8 учителів мають першу кваліфікаційну категорію.
3 учителів мають другу кваліфікаційну категорію.
Заклад на 96% забезпечений кваліфікованими педагогами, які викладають предмети за фахом.
Відстань між навчальними закладами становить 8 км 300 м. Білківський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Тростянецької міської ради має шкільний автобус. У ЗЗСО І-ІІІ ступенів №2 ТМР транспорту немає. Між закладами освіти наявна автомобільна дорога з твердим покриттям для підвезення здобувачів освіти і педагогів до місця навчання й роботи.
У закладі загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 2 Тростянецької міської ради працюють класи з поглибленим вивченням предметів у класах ІІ ступеня, а в старшій школі – профільні класи.
Поглиблено вивчається українська мова, історія України, математика у 8-9 класах. Профілями навчання учнів 10-11-х класів є філологічний, природничо-математичний та суспільно-гуманітарний.
Раціонально використовується варіативна складова навчального плану: «Здорове харчування українців»» для учнів початкової ланки; у середній та старшій ланці – спецкурси та курси за вибором для підсилення вивчення окремих предметів, а саме: української мови, історії України, англійської мови та математики.
Пріоритетними напрямками роботи закладу є реалізація державної політики в галузі освіти. Уся діяльність спрямована на створення безпечного освітнього середовища, модернізацію матеріально-технічної бази з метою якісної організації освітнього процесу.
Учні школи І ступеня працюють у кабінетах, оформлених та обладнаних відповідно до вимог Нової української школи.
У закладі освіти наявні:
- 1 кабінет української мови та літератури;
- 1 кабінет зарубіжної літератури;
- 1 кабінет математики;
- 1 кабінет англійської мови;
- 1 кабінет історії та правознавства;
- 1 кабінет географії;
- 1 кабінет біології;
- 1 кабінет фізики;
- 1 кабінет хімії;
- 2 кабінети інформатики; 22 комп’ютери;
- 1 кабінет музики;
- 1 спортивний зал;
- комбінована навчальна майстерня з обробки металу і деревини;
- майстерня для обслуговуючих видів праці;
- їдальня;
- шкільний музей;
- бібліотека;
- медичний кабінет;
- внутрішній туалет;
- шкільний сад;
- 2 шкільні дендропарки.
Зроблено капітальний ремонт кабінету біології. Кабінет на 100% забезпечений обладнанням та дидактичними матеріалами.
Навчальні кабінети фізики, хімії, географії, математики, інформатики також забезпечені необхідними матеріалами відповідно на 70 %, 85%, 60%, 20%, 70%. Але кабінет хімії потребує ремонту й підведення води. Також ремонту й дооснащення або поновлення існуючого навчального обладнання потребують і кабінети фізики, математики. Наявний сучасний лінгафонний кабінет.
Заклад підключений до мережі Інтернет, також є Wi-Fi.
Функціонує шкільна бібліотека. Книжковий фонд задовольняє потреби читачів на 80%. Бібліотека підключена до мережі Інтернет. Є читацький абонемент, облаштовано куточок читача. Книгосховища немає.
Також у закладі є майстерня, де діти набувають практичного досвіду роботи з деревиною, знайомляться з різними верстатами, вчаться працювати на них. У сучасному кабінеті трудового навчання «Школа здорового харчування» діти засвоюють навички правильного й здорового харчування. Вивчають традиції та звичаї рідного народу. Там проводяться заняття з обслуговуючої праці.
Обладнано Клас безпеки.
Кредо закладу : «Віра в дитину удосконалює дитину!». З метою виховання любові до рідного краю на азі закладу функціонує предметний гурток «Шкільне лісництво». У рамках участі в проєкті, ініційованому фондом Florium Foundation, члени шкільного лісництва висадили на території закладу квіти й продовжують втілювати проєкт озеленення прилеглої території.
До цієї роботи залучаються й діти з ООП. У закладі функціонує три інклюзивних класи, працює три асистенти вчителя. На жаль, заклад не може забезпечити безперешкодний доступ усім дітям з особливими освітніми потребами. Навчатися можуть тільки ті учні, які самостійно рухаються. Для роботи з цією категорією учнів, а також і з усіма іншими здобувачами освіти у 2024 році облаштовано ресурсну кімнату з усім необхідним дидактичним матеріалом, меблями й обладнанням.
У закладі є спортивна зала та 2 спортивні майданчики, які потребують модернізації. Але це не заважає брати участь у різних спортивних проектах, наприклад, національний проект «Цікава фізкультура» 2:0 – перезавантаження. У свою чергу така робота допомогла значно покращити матеріальну базу для проведення уроків фізичної культури.
На базі закладу функціонує Музей історії школи, який є центром національно-патріотичного виховання. Учні закладу беруть участь у різних проєктах, мають перемоги. Матеріали музею постійно оновлюються.
Заклад активно працює в інших напрямках виховної роботи.
Сьогодні активно розвивається в закладі напрямок STEM-освіти. Маємо певне обладнання, яке отримали завдяки участі в проєктах. На базі закладу функціонує дійсний філіал «Дівчата STEM”.
Уся робота закладу в змішаному форматі організована завдяки наявності укриття.
Учні закладу-члени шкільного лісництва мали змогу обмінятися досвідом роботи з німецькими школярами в рамках проєкту «Природні парки Німеччини та України».
У закладі наявна їдальня на 42 посадочних місця. Організовано гаряче харчування. Їдальня облаштована новими меблями, але кухонне обладнання застаріле.
Наявний внутрішній туалет.
Наші випускники – студенти престижних навчальних закладів.
Протягом навчального року діти здобувають багато перемог у різноманітних олімпіадах, конкурсах, турнірах.
У 2022-2023 навчальному році ІІ етап всеукраїнських учнівських олімпіад не проводився, але в інших предметних та мистецьких конкурсах, турнірах діти традиційно брали участь і мали багато перемог.
У 2023-2024 навчальному році учні посіли 24 призові місця в ІІ етапі всеукраїнських предметних олімпіад, 1 – у ІІІ етапі. Мали брати участь у ІV етапі, але через безпекову ситуацію не поїхали на очний етап. Більше сотні перемог у творчих конкурсах.
У закладі працює шкільне самоврядування. Ведеться активна співпраці з іншими організаціями, установами, громадскістю.
Але для розвитку закладу потрібні інвестиційні вкладення для ремонту даху, стелі та коридорів, обідньої зали, облаштування безперешкодного доступу до будівлі для дітей з особливими освітніми потребами. Також у спортивній залі потрібна душова, сучасна роздягальня. Потребує модернізації й система водопостачання. А територія – благоустрою.
Усю інформацію про життя закладу можна знайти на сайті, на сторінці закладу в соціальній мережі Facebook. Отже, на сьогоднішній день заклад надає повну загальну середню освіту, забезпечений кваліфікованими педагогічними кадрами, має непогану навчально-технічну базу, зручне розташування і може забезпечити умови для надання освітніх послуг учням інших закладів освіти нашої громади.